Construction City står klart i 2025, og samler bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen under samme tak. Ambisjonen er å skape den ledende destinasjonen for verdiskapende samhandling; arenaen der konkurrenter, partnere, store og små selskaper, samt forskning- og utdanningsinstitusjoner møtes for å dele innsikt, samarbeide om prosjekter og styrke bransjens samlede konkurransekraft.
Enestående brukeropplevelser
For å lykkes må nettopp brukerne stå i førersetet for byggets digitale strategi.
– Få, om noen, har tidligere gjort et så grundig arbeid med å kartlegge behov, og utarbeide bruker- og tjenestereiser i et eiendomsprosjekt. Dette grundige forarbeidet skal hjelpe oss med å velge den rette teknologien for å skape de beste brukeropplevelsene, innleder Kristina Mordal som er teknologi og digitaliseringsansvarlig i Construction City.
Ansvaret fikk Mordal etter å ha stilt krav til bygget på vegne av OBOS som flytter inn i bygget sammen med AF Gruppen, Betonmast og Ellingard Gruppen.
– Vår tanke er at brukernes behov skal sette føringer, ikke begrensninger fra systemer eller leverandører, sier Mordal som har over 12 års erfaring fra teknologibransjen.
Les også: Over 60 prosent av Construction City er allerede utleid