Aktuelt

Anne Christine Sellæg, kundeansvarlig i Construction City. Foto: Construction City

Utvikler byggets tjenester i tett samarbeid med bransjen

07. februar 2023

Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle. Tankesettet gjennomsyrer alle valg vi tar i prosjektet, sier Anne Christine Sellæg, kundeansvarlig i Construction City.

I 2025 skal Construction City stå klart i hjertet av en helt ny bydel på Ulven. Kundeansvarlig Anne Christine Sellæg forklarer at bygget vil skille seg fra andre næringsbygg. Visjonen er å skape den ledende destinasjonen for verdiskapende samhandling i bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen.

– Men hva krever det egentlig av tjenester og tilbud i bygget? Og hvordan skaper vi et bygg og et miljø som byr opp til samarbeid på tvers av virksomheter? spør Sellæg.

En ting er hun sikker på: For å komme nærmere svarene må brukerne involveres.

– For å få til samhandling, kunnskapsdeling og ideutveksling på tvers av virksomheter er vi nødt til å involvere brukerne av bygget allerede nå. Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle. Tankesettet gjennomsyrer alle valg vi tar for prosjektet.

Les også: Derfor flytter AF Gruppen til Construction City, med Amund Tøftum

Så attraktivt at hjemme- og hyttekontoret velges bort​

Sellæg forteller at leietakere, leverandører og andre som vil bruke bygget inviteres til å dele sine ønsker og behov. Har du innspill? Klikk her for å kontakte Anne Sellæg.

– Å komme til bygget skal gi deg inspirasjon og glede. Det skal slå hjemme- og hyttekontoret. Det skal være så mye mer enn en tradisjonell kontorplass, sier Sellæg.

Det er allerede gjort et grundig stykke arbeid med å avdekke behov og ønsker blant fremtidige brukere av bygget.

– Vi har gjennomført undersøkelser og workshops. Det har kommet opp mange gode forslag, eksempelvis et eget område dedikert til å vise frem sine produkter og løsninger. Tjenester som kan leveres til bygget er også ønsket av mange. Også spørsmål om mobilitet har vært diskutert mye.

– Alt fra tuktuk-lignende firehjulinger med tak, til store shufflebusser med internett og fersk morgenkaffe har vært oppe til diskusjon, fortsetter Sellæg.

Hun presiserer at det ikke er konkludert på noen av disse tilbudene.

Ønsker du å bli med når bransjen samles i Construction City? Klikk her for å komme i kontakt med våre meglere.

For å få til samhandling, kunnskapsdeling og ideutveksling på tvers av virksomheter er vi nødt til å involvere brukerne av bygget allerede nå. Gjennom å arbeide brukersentrisk skapes det beste bygget for alle.

Gode brukeropplevelser fremmer verdiskaping

– Fleksibilitet har også vært en fellesnevner. Altså at tilbud, tjenester og konsepter skiftes jevnlig ut. Det kan være med på å skape en spennende dynamikk i bygget.

– Jeg vil også fremheve at det har kommet mange gode innspill på hvordan vi kan bygge kultur, tilhørighet og samhold. Det kan være alt fra ulike trenings- og aktivitetsgrupper til arrangementer som fremmer kompetanseheving og samhandling.

Les også: Leietakerne i Construction City får skreddersydd trening

 

Bygget får mange møteplasser og sosiale soner for arbeid og hygge. På taket vil det blant annet være skybar med stor takterrasse, treningsfasiliteter og takhage. Inne i bygget vil det være felles møteromssenter og arealer egnet for hyggelige middager og aktiviteter som eksempelvis shuffleboard, sjakk og gaming.

Les også saken om taket av bygget: Skybar, løpebane, tuftepark og takhage

Hovedfokuset er å gjøre livet enklere og mer praktisk for de som bruker bygget. For noen betyr det at sunn og god mat kan leveres på kontorpulten, for andre kan det bety at det finnes vaskeri- og renseritjenester tilgjengelig i bygget, eller at sykkel og sko kan leveres til reparasjon.

– Vi jobber for å skape de beste brukeropplevelsene og en sømløs hverdag for leietakerne, enten det er snakk om mat- og drikketilbud eller digitale løsninger og tilbud innen helse- og trening. Dette er kjernen i alt vi gjør. Det å legge til rette for at brukerne har alle forutsetninger for å lykkes med å skape verdier for sine virksomheter, avslutter Sellæg.

Ønsker du å bli med når bransjen samles i Construction City? Klikk her for å komme i kontakt med våre meglere.

Les også:

Construction City – en viktig brikke i Oslos nye innovasjonsdistrikt

– Det mest innovative kontorbygget jeg har arbeidet med, med arkitekt Geir Odd Målsnes

Construction City løser bransjeutfordringer, med Rune Augenstein i Smedvig Eiendom

Derfor flytter Betonmast til Construction City, med Øyvind Moen

Forretningsgevinstene med å jobbe i klynger, med Torger Reve

AF Gruppen skal styrke sin konkurransekraft i Construction City, med Amund Tøftum

Teknologi for de beste brukeropplevelsene, med teknologi- og digitaliseringsansvarlig Kristina Mordal

Bransjehuset for innovasjon og samhandling, med Nils Morten Bøhler

 

VERDT Å VITE OM CONSTRUCTION CITY:

Det er OBOS som står bak Construction City.

Visjonen er å skape den ledende destinasjonen for verdiskapende samhandling i bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen. Construction City står klart på Ulven i Oslo i 2025 og måler hele 103.000 kvadratmeter – noe som gjør det til et av Norges største byggeprosjekter.

Som leietaker i bygget har du også muligheten til å ta del i et klyngefellesskap for næringen​. ​

Construction City vil blant annet inneholde:

  • Moderne kontorlokaler som legger til rette for fremtidens arbeidsformer

  • Et mangfold av felles møterom, samhandlingsarealer og fasiliteter som kan benyttes av alle i bygget

  • Et stort auditorium med plass til 200 personer

  • Treningssenter med en rekke skreddersydde trenings- og behandlingstilbud

  • Skybar med tilhørende takterrasse som har utsikt over Oslo, en egen takpark der det dyrkes grønnsaker, samt et eget treningsområde på taket med både løpebane og tuftepark.

  • Ulike handels- og tjenestekonsepter

  • Innendørs sykkelparkering

  • En egen mobilitetshub for leie av elektriske biler, sykler og sparkesykler.
     

Interessert? Ta kontakt her!